وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: 

به زودی ایران در بین ۲۰ کشور برتر سرعت اینترنت ثابت قرار می‌گیرد 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با فراگیری اینترنت فیبرنوری در بین مردم، به زودی ایران در بین ۲۰ کشور برتر در جهان از نظر سرعت اینترنت ثابت قرار خواهد گرفت. 
کد خبر: ۱۱۷۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵ 24 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، عیسی زارع پور عصر امروز چهارشنبه (سوم مردادماه) در جلسه‌ بهره‌برداری از پروژه‌های ارتباطی استان کرمانشاه که در محل پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: سنگ بناهای بسیار مهمی در وزارت ارتباطات در دولت شهید جمهور گذاشته شد که یکی از آنها همین پروژه فیبر نوری است؛  به اعتقاد من بزرگترین پروژه ارتباطی تاریخ کشور است. 

وی افزود: ۴۰ درصد خانوارهای شهری کشور به این فناوری دسترسی دارند که هر کس اراده کند در مدت یک ماه برای آن راه اندازی می‌شود؛ تا آخر امسال به ۷۰ درصد هم می‌رسد. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: دولت سیزدهم کار ۱۰ ساله این پروژه را طی سه سال انجام داد؛ در اروپا این پروژه ۱۰ سال به طول انجامید. 

زارع پور بیان کرد: برای پیاده‌سازی پروژه فیبر نوری در شهر کرمانشاه بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و به اندازه یک کشور مانند عمان کار تخصصی در آن انجام شده است و باید این مسیر تا اتصال آخرین ساختمان در کشور به اینترنت از طریق فیبر نوری ادامه پیدا کند. 

وی ادامه داد: این ریل‌گذاری در دولت شهید جمهور شکل گرفت؛ چه بخواهیم از سرویس خارجی یا داخلی استفاده کنیم این زیرساخت باید وجود داشته باشد؛ این بزرگراه پرسرعت ارتباطی در حال حاضر شهر به شهر در حال افتتاح است و باید تقدیم مردم شود. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به موفقیت‌های دولت در صنعت فضایی اشاره کرد و گفت: کار بزرگ دیگری که در دولت رئیسی انجام شد زنده کردن صنعت فضایی کشور است؛ از سال ۸۸ تا قبل از دولت سیزدهم در کل ۱۲ پرتاب ماهواره‌ بر به فضا اتفاق افتاد و این درحالیست که در دوره سه ساله دولت رئیسی دوازده پرتاب انجام شده است. 

زارع پور ادامه داد: در حال حاضر فضا به یک آزمایشگاه فضایی برای ما تبدیل شده است و می‌توانیم ماهواره‌های تا وزن ۲۰۰ کیلوگرم را با ماهواره‌بر صد درصد ایرانی در فضا قرار دهیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: پرتاب سیزدهمین ماهواره و ثبت رکوردی جدید در این عرصه به زودی انجام می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار